Populær julekonkurrence sættes på pause

Julelys og julepynt er en fast tradition i de fleste hjem, når julen kommer listende, og mørket dominerer størstedelen af døgnets 24 timer. I Høng har man igennem flere år benyttet denne periode til at afholde en julekonkurrence, hvor byens flotteste jule-hus bliver kåret.
Høng Erhvervsforening, som står bag konkurrencen, har dog meldt ud at konkurrencen desværre ikke bliver afholdt i år.

• Vi er i en situation, hvor mange går og frygter for den næste elregning. Vi mener derfor ikke, at det er hensigtsmæssigt at opfordre til en konkurrence, der traditionelt set er meget energikrævende, fortæller formand for Erhvervsforeningen, John Anderberg.
    Foreningen har ellers arbejdet mange år på at få julestemningen til at fylde mere i lokalsamfundet. Derfor er det også ærgerligt at måtte aflyse en konkurrence, der var godt på vej til at blive en fast tradition.
    Selvom der er udsigter til en lidt anderledes julestemning i år, har Erhvervsforeningen masser af julehygge på tegnebrættet til de kommende år.
  • Vi håber at en afdæmpet jul i år vil skabe ekstra meget engagement til næste år, hvor vi naturligvis forventer at genoptage konkurrencen og mere til, siger John Anderberg.

Juletræerne forbliver tændte

Helt mørkt bliver det dog ikke i byen, idet Erhvervsforeningen har valgt at opsætte 2 juletræer med lys. Det ene kommer til at stå ved gadekæret, mens det andet bliver placeret ved Høng Centeret. Vanen tro bliver disse tændt på Black Friday d. 25. november.
Udstyret med det nyeste LED lys vil juletræerne maksimalt forbruge 250 kr. strøm i hele perioden frem til jul.

• Med juletræernes energieffektive lys-installation ønsker vi at give et eksempel på, at man med lidt eftertænksomhed kan nå langt med julestemningen uden nødvendigvis at skulle grave alt for dybt i lommerne.

Seneste nyheder

Byens bedste julebelysning

Høng Erhvervsforening er igen i år sponsor for den årlige julekonkurrence: “Hvem laver den flotteste julebelysning i Høng”. Købmand Mogens Gyldenvang står som vanlig for